NOTÍCIES

Contracte per estudiar la concentració de contaminants en vehicles (08/06/17)

L’EMPRESA MUNICIPAL DE MERCATS I EL CENTRE TECNOLÒGIC DE LA QUIMICA SIGNEN  UN CONTRACTE PER ESTUDIAR LA CONCENTRACIÓ DE  CONTAMINANTS A L’INTERIOR DELS VEHICLES

L’estudi l’elaborarà la URV i formarà part del Pla d’Autoprotecció de Bonavista

La consellera i presidenta de l’Empresa Municipals de Mercats (ESPIMSA), Elvira Ferrando, i el director general del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya (CTQC), Fernando Torres, han signat un contracte pel qual el grup de recerca “Sustainable Computer Aided Process Engineering” de la Universitat Rovira i Virgili realitzi el projecte d’investigació i desenvolupament “Simulació de la transferència de contaminants de l’exterior a l’interior de vehicles parats o circulant a baixa velocitat”, a la zona del  mercadet de Bonavista.

L’objectiu de l’estudi, que és pioner a Catalunya, avaluarà  la concentració de contaminants a l’interior dels  vehicles en els accidents que puguin afectar al mercadet de Bonavista. S’estudiarà amb vehicles parats i circulant a baixa velocitat i, també, en vehicles nous i vells.

El grup de recerca de la URV està encapçalat per Laureano Jiménez i un cop finalitzat el projecte, els investigadors emetran un informe final amb les conclusions del seu treball, amb el model desenvolupat i un manual d’utilització.

El resultat de l’estudi estarà enllestit en el termini d’un mes i formarà part del Pla d’Autoprotecció del mercadet de Bonavista que ESPIMSA va encarregar a principis d’any. El mercadet de Bonavista concentra cada diumenge milers de persones.

Contracte amb empresa municipal de mercats

Foto: Mauri.
El director del CTQC, Fernando Torres; la presidenta d’Espimsa, Elvira Ferrando; el responsable del grup de recerca de la URV,  Laureano Jiménez, i el redactor del Pla d’Autoprotecció del mercadet de Bonavista, Magí Casellas.

El CTQ se integrará dentro de Eurecat (12/05/2017)

El Centre Tecnològic de la Química se integrará dentro de Eurecat

La decisión debe permitir ampliar el músculo financiero e incrementar las oportunidades colaborativas

Diari Tarragona , 12/05/2017